PIĘKNO poznajemy pod różnymi postaciami, a książka jest jednym z wielu jego przykładów.
Miniony tydzień poświęciliśmy na poznawanie różnych typów książek, różnych typów tekstów literackich. Dzieci uczyły się odróżniać świat fikcji od świata realnego, szukały różnic między tekstem wiersza a tekstem opowiadania, nazywały poszczególne elementy książki, uczyły się, jak się obchodzić z książką, ćwiczyły umiejętności logopedyczne podczas zajęć z wierszykami „łamiącymi języki”. Oto jakie cele dzieci osiągnęły w tym tygodniu:
• rozwijanie zainteresowania książkami,
• używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi,
• rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym,
• poznanie zawodu logopedy,
• ćwiczenie kulturalnego wysławiania się,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę,
• kształtowanie świadomości istnienia cech wspólnych przedmiotów,
• rozwijanie koncentracji słuchowej,
• wyrabianie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał,
• wyzwalanie energii grupowej, spontaniczności i nauka współdziałania,
• rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych,
• umiejętność łączenia elementów w celu tworzenia praktycznych rzeczy,
• wykonanie zakładek do książek.