Tydzień XX. Karnawał
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tradycji balów karnawałowych w Polsce i na świecie. Na podstawie własnych doświadczeń, ilustracji i zabaw poszerzyliśmy wiedzę na ten temat.
Poznaliśmy także literę „B” i „b” na przykładzie wyrazu „balon” oraz uczyliśmy się rozpoznawać ją wśród innych. Śpiewaliśmy piosenkę na jej temat, a podczas wielu zabaw językowych dzieliliśmy słowa na sylaby i głoski oraz liczyliśmy je. Dowiedzieliśmy się również, jak wygląda cyfra 0, a kierując się tekstem wiersza i piosenki, staraliśmy się zrozumieć pojęcia nic i zero. Określaliśmy liczbę elementów zbioru, korzystając z określeń mniej, więcej, tyle samo, a następnie wzięliśmy udział w grze badawczej, podczas której próbowaliśmy odkryć, w jaki sposób porusza się balon. Później tańczyliśmy podczas zabawy karnawałowej organizowanej w przedszkolu. W ramach zajęć z Aktywnej matematyki układaliśmy wzór z pomponów oraz manipulowaliśmy przedmiotami.
Warto porozmawiać z dziećmi o swoich doświadczeniach związanych z udziałem w balach karnawałowych oraz o tradycjach panujących w Państwa regionie.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
W codziennych sytuacjach warto liczyć z dzieckiem różne obiekty, bez ograniczania zakresu liczenia, również posługując się liczebnikami porządkowymi. Ciekawą, a jednocześnie bardzo rozwijającą, zabawą będą wszelkie rytmiczne aktywności, np. śpiewanie piosenki podczas schodzenia ze schodów. Niezmiennie warto szukać kształtów i podawać nazwę poznanych w przedszkolu liter, na przykład na szyldach, bilbordach i w reklamach.