W minionym tygodniu obserwowaliśmy oznaki zbliżającej się wiosny. Przypomnieliśmy sobie podstawowe zasady rozsądnego dobierania garderoby do pory roku i pogody za oknem. Klasyfikowaliśmy ubrania według wskazanej (zadanej) cechy. Dowiedzieliśmy się co ma wspólnego zupa jarzynowa z marcową pogodą – poznaliśmy przysłowie „w marcu jak w garncu”.
Poznaliśmy literę g, G, jak garnek. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę g na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Odczytywaliśmy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G. Ćwiczyliśmy rozróżnianie głosek g i k oraz liter g i p. Ustaliliśmy symbole dla zjawisk pogodowych, założyliśmy kalendarz obserwacji pogodowych. Przeliczaliśmy dni, w których wystąpiły dane zjawiska pogodowe. Dowiedzieliśmy się, skąd się bierze deszcz, mierzyliśmy zjawiska atmosferyczne. Wysłuchaliśmy fragmentu muzyki klasycznej Wiosna z cyklu Cztery pory roku, cz. I, Antonia Vivaldiego. Rozmawialiśmy o tęczy, staraliśmy się zapamiętać ułożenie kolorów.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Wspólny przegląd garderoby; zabawa w ubieranie się na cebulkę.
Przygotowanie warzyw na zupę jarzynową.
Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską g.
Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.