Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu rozmawialiśmy o babciach i dziadkach. Zapoznawaliśmy się z wierszami i piosenką im poświęconymi, a także wspólnie z N. zastanawialiśmy się, jak wyglądali, kiedy byli mali oraz w jakie zabawy się bawili. Opowiadaliśmy też, co najbardziej lubimy robić ze swoimi dziadkami, a także dzieliliśmy się z grupą ulubionymi wspomnieniami z nimi związanymi.
Poznaliśmy literę „S” i „s” na przykładzie wyrazu „serce” oraz uczyliśmy się pisać kształty literopodobne na różnych powierzchniach. Z poznanych liter natomiast układaliśmy i odczytywaliśmy sylaby. Później śpiewaliśmy piosenkę o „S”. Podczas zajęć dotyczących cyfry 9 graliśmy w gry planszowe i współpracowaliśmy ze sobą nawzajem. W ramach zajęć z Aktywnej matematyki układaliśmy wzór z drucików kreatywnych oraz manipulowaliśmy przedmiotami.
Warto porozmawiać z dziećmi o relacjach w Państwa rodzinie, a także wskazać imiona babć i dziadków oraz pradziadków. Może stworzą Państwo wspólnie drzewo genealogiczne Waszej rodziny?
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Aby przybliżyć dzieciom czasy młodości ich dziadków, warto wspólnie pooglądać stare fotografie. Przy okazji spotkania rodzinnego warto zapytać dziadków: jak wyglądało ich przedszkole, w jakie zabawy się bawili i w jakie gry grali, czy któreś z nich pamiętają i mogą ich nauczyć, czym ich dzieciństwo różniło się od dzieciństwa ich wnuków.